Jak zaprojektować stoisko targowe?

2022-07-05 Autor dev543 Wyłączono
targ

Jak zaprojektować stoisko targowe? Pytanie, jakie zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Udział w spotkaniach targowych nie jest obowiązkowy. Ale jeżeli ktoś nie zadba o taki akcent, może być pewnym tego, że straci dużo. Nie tylko w oczach konkurencji, ale również wśród grona potencjalnych klientów. Nie można jednak na takie spotkania przyjść nieprzygotowanym. Trzeba do tego odpowiednio podejść, z rozmysłem wybierając projekt swojego stoiska, gdzie stawiać się będą klienci.

Atrakcyjnie wizualnie

Stoisko targowe w tych dniach zamieni się w takie centrum firmy, której zadaniem będzie jak najlepsza reklama – tak, aby klient faktycznie widząc takie stoisko – zechciał podejść. Niezależnie od tego, czy jego powierzchnia będzie mała, czy też duża. W wielu przypadkach to nie wielkość stoiska stanowi o tym, ilu klientów jest ono w stanie przyciągnąć do siebie. Chodzi tu bardziej o atrakcyjność i wizualność. Z drugiej strony jednak nie ma co przesadzać, aby nie okazało się, że to stoisko odpowiedzialne jest za to, że żaden klient nie chce do danego miejsca podejść.

Podstawowe zasady aranżacji

Projekt stoiska targowego warto zamówić u profesjonalistów, którzy doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak podchodzić do realizacji takich zadań. Tzn. zanim jakiekolwiek działania zostaną wykonane, należy przemyśleć kilka kwestii. Pierwsza – charakter danego spotkania. Druga – miejsce, gdzie targi będą się odbywać. W szczególności na wypadek niepogody, jeżeli targi odbywać się będą na świeżym powietrzu. Aura w polskim klimacie bywa nie do przewidzenia. Po trzecie – z jakich materiałów zostanie wykonane stoisko targowe w Kielcach? Osoby, jakie na co dzień zajmują się wykonywaniem tego typu czynności, w zdecydowanej mierze preferują takie materiały, jak plexi, sprężyste wykładziny, modułowe panele, montowane parkiety. Niekiedy wykorzystywane jest również drewno, czy też szklane elementy, ale w tych wypadkach należy wykazać się nie lada ostrożnością.

Różne sekcje na stanowisku

Wszystko tak naprawdę zależne jest od tego, jak duże będzie dane stanowisko, ale na ogół całą powierzchnię dzieli się na sekcję. Część przeznaczona jest dla nowych klientów, druga część dla starych, a trzecia dla przedstawicieli firmy. Nie można również zapomnieć o tym, aby urządzić taki zakryty kątek dla pracowników firmy, gdzie będzie można trzymać m.in. materiały reklamowe, czy nawet własną kawę. Najczęściej na stoiskach targowych urządzane są wysokie lady. Z jednej strony znajduje się pracownik, który stoi. Z drugiej umiejscowione są wysokie krzesła barowe, które pozwalają potencjalnie zainteresowanym klientom odpocząć podczas rozmowy. Warto zadbać o prezentację przykładowych produktów dookoła – jeżeli tylko istnieje taka możliwość. Jeżeli nie, można pomyśleć o rozstawieniu roll-upów, gdzie poszczególne produkty, czy też usługi zostaną zaprezentowane. Tak, aby każdy potencjalnie zainteresowany klient wiedział, z jaką firmą ma dokładnie do czynienia i co też może przy ich pomocy zakupić oraz otrzymać.